Kreathex
Administratör
- Konular
- 63
- Mesajlar
- 144
- Çözümler
- 1
- Tepki Skoru
- 115
- Uzmanlık
- Sosyal Medya Uzm.
Sony’nin PlayStation 5 ve PlayStation 5 Pro modellerinde Değişken Yenileme Hızı (VRR) etkinleştirildiğinde ve kare hızı kilidi açıldığında, birçok oyunda sekiz saniyede bir teklemeler yaşandığı tespit edildi.
Digital Foundry'nin yaptığı testlere göre aşağıdaki oyunlarda, yaklaşık 20-30 dakika oynadıktan sonra belirli aralıklarla teklemeler meydana geliyor:
Testler, bu problemin yalnızca PlayStation konsollarında yaşandığını gösterdi. Xbox Series X’te benzer bir sorun tespit edilmezken, farklı TV modelleri üzerinde yapılan testlerde sorunun TV kaynaklı olmadığı da doğrulandı.
İlginç bir şekilde, bazı oyunlarda bu problem görülmüyor. Tekleme yaşamayan oyunlar ise şunlar:
Özellikle aynı oyun motorunu kullanan bazı yapımların farklı tepkiler vermesi dikkat çekici. Örneğin Dragon's Dogma 2 ve Resident Evil 4, aynı RE Engine motorunu kullanıyor ancak yalnızca Resident Evil 4’te VRR kaynaklı takılmalar yaşanıyor.
Digital Foundry’nin testlerine göre, oyuncular başka bir giriş kaynağına (örneğin PC) geçip tekrar PS5’e döndüklerinde takılmalar bir süreliğine kayboluyor. Ancak bu yöntem kalıcı bir çözüm sunmuyor.
Şu an için Sony veya oyun geliştiricileri tarafından resmî bir düzeltme duyurulmuş değil. Kullanıcılar, VRR özelliğinin manuel olarak kapatılmasını geçici bir çözüm olarak değerlendirebilir. Sorunun yazılım güncellemeleriyle düzeltilip düzeltilmeyeceği ise merak konusu.
Kaynak:
wccftech.com
Hangi Oyunlarda Bu Sorun Görülüyor?
Digital Foundry'nin yaptığı testlere göre aşağıdaki oyunlarda, yaklaşık 20-30 dakika oynadıktan sonra belirli aralıklarla teklemeler meydana geliyor:
- The Last of Us Part 1
- The Last of Us Part 2 Remastered
- Diablo IV
- Hogwarts Legacy
- Elden Ring
- Resident Evil 4
- Ratchet and Clank: Rift Apart
- Marvel's Spider-Man Remastered
- Metaphor: ReFantazio
- Kingdom Come Deliverance II
Testler, bu problemin yalnızca PlayStation konsollarında yaşandığını gösterdi. Xbox Series X’te benzer bir sorun tespit edilmezken, farklı TV modelleri üzerinde yapılan testlerde sorunun TV kaynaklı olmadığı da doğrulandı.
Bazı Oyunlar Sorundan Etkilenmiyor
İlginç bir şekilde, bazı oyunlarda bu problem görülmüyor. Tekleme yaşamayan oyunlar ise şunlar:
- God of War Ragnarok
- Gran Turismo 7
- Immortals of Aveum
- Dragon's Dogma 2
Özellikle aynı oyun motorunu kullanan bazı yapımların farklı tepkiler vermesi dikkat çekici. Örneğin Dragon's Dogma 2 ve Resident Evil 4, aynı RE Engine motorunu kullanıyor ancak yalnızca Resident Evil 4’te VRR kaynaklı takılmalar yaşanıyor.
Soruna Geçici Bir Çözüm Var mı?
Digital Foundry’nin testlerine göre, oyuncular başka bir giriş kaynağına (örneğin PC) geçip tekrar PS5’e döndüklerinde takılmalar bir süreliğine kayboluyor. Ancak bu yöntem kalıcı bir çözüm sunmuyor.
Şu an için Sony veya oyun geliştiricileri tarafından resmî bir düzeltme duyurulmuş değil. Kullanıcılar, VRR özelliğinin manuel olarak kapatılmasını geçici bir çözüm olarak değerlendirebilir. Sorunun yazılım güncellemeleriyle düzeltilip düzeltilmeyeceği ise merak konusu.
Kaynak:

Stuttering Issue Registered in Several PS5 and PS5 Pro Games with VRR Enabled
There's a stuttering issue in several PlayStation 5 and PlayStation 5 Pro games when enabling Variable Refresh Rate (VRR) and unlocked frame rate. The report comes from Digital Foundry, which investigated the issue across various games. They found out that after twenty to thirty minutes of...
