Web Analytics

2025'in İlk Çeyreğinde Akıllı Telefon Pazarı Büyüdü: Apple İlk Kez Zirvede!

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Kreathex
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
  • Cevaplar Cevaplar 0
  • Görüntüleme Görüntüleme 39
  • WebmasterForum.Net içerisinde paylaşım yapmakta tamamen özgürsünüz! Detaylar için İçerik Oluşturma Duyurusu! konumuza göz atabilirsiniz.
Yönetici
Kreathex

Kreathex

Administratör
Konular
113
Mesajlar
270
Çözümler
2
Tepki Skoru
245
Konum
Bursa
Meslek
Dijital Ajans
2025 yılının ilk çeyreği, küresel akıllı telefon pazarı için toparlanma sinyalleriyle doluydu. Counterpoint Research verilerine göre pazar, yıllık bazda %3 oranında büyüdü. Pandemi sonrası toparlanma süreci devam ederken, özellikle Çin’deki devlet destekli sübvansiyonlar ve Latin Amerika, Asya-Pasifik ile Orta Doğu & Afrika bölgelerinde yaşanan canlanma bu büyümeyi destekledi.

Apple, İlk Kez Yılın İlk Çeyreğinde Lider​

Apple, tarihinde ilk kez yılın ilk çeyreğinde küresel akıllı telefon pazarında liderliğe yükseldi. Bu başarıda iPhone 16e’nin alışılmadık bir dönemde piyasaya sürülmesi ve Hindistan, Japonya, Orta Doğu & Afrika gibi çekirdek dışı pazarlarda yaşanan çift haneli büyüme etkili oldu.

  • Ana pazarlarda (ABD, Avrupa, Çin) satışlar durağan veya düşüşte olsa da,
  • Yeni pazarlardaki güçlü performans, Apple’ı zirveye taşıdı.

Diğer Üreticiler Ne Durumda?​

  • Samsung (%18 Pazar Payı):
    S25 serisinin geç çıkışı nedeniyle yavaş başlayan çeyrek, özellikle S25 Ultra satışlarındaki artış ve yeni A serisi cihazlarla toparlandı.
  • Xiaomi:
    Hem yeni pazarlara açılması hem de Çin’deki premium marka imajını güçlendirmesiyle pazar payını artırdı. Ayrıca elektrikli araç sektörüne girişi de marka algısını olumlu etkiledi.
  • vivo:
    Çin’deki güçlü varlığı ve gelişmekte olan pazarlardaki hamleleriyle dördüncülüğe yükseldi. İlk beşte en hızlı büyüyen marka oldu.
  • OPPO:
    Hindistan, Latin Amerika ve Avrupa'daki büyümesiyle ilk beşi tamamladı.

Olumlu ama Kırılgan Büyüme​

2023'teki düşüşün ardından toparlanma umut verici olsa da, uzmanlar bu büyümenin kırılgan olduğunu söylüyor.
  • Tüketicilerin ekonomik belirsizlik nedeniyle satın alma kararlarını erteleyebileceği,
  • Ticaret gerilimleri ve tedarik zinciri problemlerinin olası riskler arasında olduğu belirtiliyor.
 

Etkileşim için üye olun ya da giriş yapın!

Kayıt ol

Bize katılım kolay ve ücretsizdir!

Giriş Yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Bu konuyu görüntüleyenler

  • Geri
    Üst