kardelen dönmez
Kayıtlı Üye
- Konular
- 1
- Mesajlar
- 1
- Tepki Skoru
- 0
- Konum
- İzmir
- Meslek
- Marka Danışmanı
YouTube yeni yapay zeka aracıyla videoların 'en çok izlenen' anlarında reklam gösterecek
Bu girişim, YouTube'un reklam potansiyelini en üst düzeye çıkarmak için yapay zekayı kullanmaya yönelik son hamlesi.
YouTube, ana şirketinin yapay zeka (YZ) ile desteklenen bir dizi yeni aracının sonuncusu olarak, videolarının "en çok izlenen" anlarından hemen sonra reklam yayınlamaya başlayacak.Şirket, çarşamba günü yayınladığı bir blog yazısında, platformun Google'ın yapay zeka modeli Gemini'yi kullanarak videolarda "izleyicilerin en çok etkileşimde bulunduğu" noktayı belirleyeceğini ve markaların bu noktaya reklam yerleştirmesine olanak tanıyacağını söyledi.
YouTube bir örnek verdi: Karlı bir dağın tepesinde yapılan bir evlilik teklifi videosu, damat soruyu sorduktan hemen sonra stratejik olarak bir reklamla kesilebilir.
YouTube, çarşamba günü 20. yıl dönümünü kutladığı bir etkinlikte bu özelliği duyururken yeni aracın adının "Peak Points (Zirve Noktaları)" olduğunu söyledi.
Şirketin reklam geliri, 2025'in ilk çeyreğinde geçen yıla kıyasla yüzde 10'luk bir artışla yaklaşık 8 milyar euroya (346,7 milyar TL) ulaştı.
Buna YouTube'un abonelikler yoluyla elde ettiği ek gelirler ise dahil değil.
Yapay zeka üzerine *****
Google ve YouTube'un ana şirketi olan Alphabet, büyümesini planlarken büyük ölçüde yapay zekaya dayanıyor.Geçtiğimiz ay şirket, öncelikle 2025 yılında yapay zeka altyapısını güçlendirmeyi amaçlayan 75 milyar dolarlık (2,9 trilyon TL) bir yatırım açıkladı.
Teknoloji devi ayrıca Gemini modelini Android cihazlara taşıyor ve otomobiller, saatler ve TV için kabiliyetlerini artırıyor.
"Peak Points", Google'ın reklam potansiyelini en üst düzeye çıkarmak için yapay zekayı kullanmaya yönelik en son girişimi.